Maailman suurin digiloikka

18.03.2020

Mitä tapahtuu, kun maailma melkein pysähtyy ja kaikki livetapaamiset perutaan?  Otetaan yhdessä hieman suurempi digiloikka ja jatketaan online.

Meillä Arffmanilla on otettu digiloikka jo etukäteen. Meillä on pitkät ja ansiokkaat perinteet verkon yli toteutettavissa, reaaliaikaisissa palveluissa, joissa työntekijämme voivat kohdata asiakkaansa kuten luokassa – mutta ilman tartuntariskiä. Meillä on hyvät välineet ja selkeät toimintamallit, joiden lähtökohtana ovat pedagoginen ja tekninen saavutettavuus, mikä tarkoittaa, että voimme toteuttaa palveluitamme myös asiakkaille, joilla ei ole vahvoja IT-taitoja. Kun Eurooppa ja Suomi näyttivät ajautuvan lähemmäksi koronaepidemiaa, niin me Arffmanilla lähdimme ratkomaan tätä haastetta välittömästi seuraavin askelmerkein:

1) Välitön päätös jo viime viikolla että tulemme viemään kaikki meidän palvelut verkkoon, jotta ehkäisemme viruksen leviämistä.

2) Heti maanantai-aamuna koko talon laajuinen organisoitu tuki, että myös heillä joille verkko-opettaminen ei ole tuttua, on työvälineet selvillä ja hyvä fiilis tehdä työtään.

3) Panostaminen laitteistoon, välineisiin & vertaistukeen.

4) Jatkuva viestintä ja panostus johtajuuteen – kriisitilanteissa se korostuu.

5) Joka aamuiset koko henkilöstön verkkotapaamiset klo 8 ja iltapäivisin klo 15:30 esimiestiimin verkkotapaaminen, jossa päivän tavoitteet, haasteet ja onnistumiset käydään yhdessä avoimesti läpi.

6) Palvelua tilaavien asiakkaiden läpinäkyvä tiedottaminen, että olemme täydessä valmiudessa tuottamaan palveluita poikkeustilanteessa verkon yli.

Näillä keinoilla veimme muutamassa päivässä yli 70 ryhmää ja 1500 oppilastamme verkkoon ja loimme 100 kouluttajallemme selkeän toimintamallin, kuinka taklaamme koronan yhteistyöllä. Näitä kokemuksia tulemme kertomaan tarkemmin ensi viikolla, olethan kuulolla!

Jaa

Ajankohtaista

No results found.